Pentru toți cei care doriți să vă creșteți productivitatea în cadrul home office-ului, iată 12 trucuri împotriva procrastinării. Luați-le în considerare și performanța dvs. va fi chiar mai mare decât la un loc de muncă obișnuit!
1. Regula celor 2 minute
Trebuie să scrieți un e-mail unui coleg, să mutați documente într-un alt folder sau pur și simplu să beți un pahar de apă? Faceți-o imediat și nu o amânați. Orice activitate care vă ia mai puțin de 2 minute, făceți imediat și nu vă mai gândiți la asta. Veți fi uimit de câte lucruri puteți face dintr-o dată într-o zi.
2. Mâncați mai întâi broasca
Mark Twain ar fi spus cândva că dacă înghiți o broască vie la prima oră a dimineții, poți să treci ziua cu un sentiment de satisfacție, știind că este probabil cel mai rău lucru care ți s-ar fi întâmplat în acea zi. Broasca de aici reprezintă cea mai dificilă sarcină a zilei. Treceți mai întâi la sarcinile care necesită concentrare maximă. Păstrați sarcinile ușoare pentru sfârșitul zilei.
3. Împărțiți sarcina în fragmente mici
Efectuarea lucrurilor pas cu pas reduce procrastinarea. Dacă vă concentrați asupra unui singur pas următor, nu veți fi deprimat de tot ceea ce vă așteaptă. De exemplu, luați în considerare scrierea unui articol. Primul pas ar fi să vă așezați în fața calculatorului, să deschideți un program de scris, apoi să găsiți un titlu și o schiță pentru articolul respectiv. Concentrându-vă pe fiecare parte a sarcinii pe rând, veți ajunge rapid la un rezultat de calitate.
Sugestia noastră: Asigurați-vă că vă simțiți cât mai confortabil în timp ce lucrați. O durere de spate poate interfera cu concentrarea asupra muncii. În timpul unei pauze, întindeți-vă și faceți câțiva pași. De asemenea, puteți preveni durerile de spate alegând biroul și scaunul de birou potrivite. Oferim o gamă largă de scaune ergonomice, care se adaptează la corpul dumneavoastră și vă susțin coloana vertebrală.
4. Utilizați aplicații pentru creșterea productivității
Deoarece majoritatea muncii efectuate de acasă implică utilizarea unui computer, distragerile pe internet pot fi un obstacol uriaș în calea productivității. Există mai multe aplicații pe care le puteți utiliza pentru a limita timpul petrecut pe anumite site-uri web. De asemenea, luați în considerare crearea unui cont de utilizator pe computerul dvs. pe care îl veți folosi numai pentru muncă.
5. Tehnica POMODORO
Această tehnică a fost inventată de Francesco Cirillo în anii 1980. Procedura este simplă. Setați un cronometru pentru 25 de minute de muncă, urmate de o pauză de 5 minute. După 4 pomodoros, faceți o pauză de 15-20 de minute. Francesco Cirillo însuși este convins că primele schimbări pozitive în procesul dvs. de muncă vor fi observate în doar 1-2 zile.
6. Creați-vă un program de muncă
În mediul familial, adesea lipsește o structură a muncii. Elaborați un plan de sarcini pentru ziua respectivă, fiți realist și concret. Gândiți-vă la pauze regulate și la timp pentru prânz.
7. Dezactivați notificările
Notificările de pe telefon vă pot întrerupe concentrarea. Când vă apucați de treabă, asigurați-vă că smartphone-ul este setat pe modul "nu deranjați", astfel încât notificările să nu vă fure atenția. Vă veți descurca și mai bine dacă vă țineți telefonul la distanță în timp ce lucrați.
8. Creați-vă un mediu de lucru ideal
Transformați un spațiu liber din casa dvs. în colțul dvs. de muncă. Nu aveți nevoie de o cameră nouă în plus, trebuie doar să definiți și să adaptați un loc pentru muncă. Aici nu ar trebui să mai faceți nimic altceva. În acest fel, de îndată ce vă așezați la masa de scris, veți ști că veți lucra - nu veți mânca, nu veți juca jocuri pe PC sau vă veți uita la rețelele de socializare - doar veți lucra.
Citiți: Avantajele și dezavantajele muncii de acasă și cum să vă amenajați un birou acasă
9. Nu vă fie frică de schimbare
Dacă lucrați de mult timp în regim home office iar mediul în care lucrați vă demotivează mai mult decât vă motivează să lucrați, puteți să îl schimbați ocazional cu o cafenea sau o bibliotecă. O schimbare de peisaj poate fi exact ceea ce vă trebuie pentru a vă stimula creativitatea și productivitatea.
10. Multi-tasking-ul NU este o caracteristică pozitivă
Efectuarea mai multor activități în același timp poate duce la distragerea atenției. Prin urmare, învățați să finalizați o sarcină înainte de a trece la următoarea.
11. Aveți grijă de o dietă echilibrată
Una dintre cele mai neglijate modalități de a rămâne productiv în timp ce lucrați de acasă este alimentația sănătoasă. De multe ori mâncăm neregulat și comandăm mese nesănătoase la pachet. Mâncatul în exces ne scade productivitatea, în timp ce înfometarea ne afectează concentrarea. Prin urmare, este important să se găsească un compromis. Un stil de viață sănătos îmbunătățește, de asemenea, atenția și productivitatea pe termen lung.
Sugestia noastră: Respectați regimul de băut în timpul orelor de lucru cu sticla noastră JERI. Designul său original este completat de inscripții încurajatoare, care vă vor motiva în regimul de băut regulat.
12. Blocați sunetele ambientale
Un avantaj al lucrului de acasă este cu siguranță faptul că nu sunteți distras de conversațiile colegilor sau de sunetul telefonului șefului dumneavoastră. Dar asta nu înseamnă că ați scăpat complet de zgomotele care vă distrag atenția. Distragerile pot lua forma zgomotului din trafic, a unui televizor cu volumul ridicat din apartamentul vecin sau a sunetului apei care curge de la robinet. Care este soluția? Încercați căști cu sistem de suprimare a zgomotului ambiental sau ascultați un sunet liniștitor denumit și "white noise".
Munca de acasă vă economisește timp pentru deplasarea la și de la locul de muncă. Sunteți stăpânul timpului dvs. și vă stabiliți propriul program. Demonstrați-vă și arătați-i șefului dvs. că meritați acest beneficiu și fiți chiar mai productiv decât sunteți la birou. Sperăm că aceste 12 trucuri vă vor ajuta să faceți acest lucru. Nu uitați că nu există un mod corect sau greșit de a lucra de la distanță. Cu toții avem puncte forte și puncte slabe diferite. Atunci când eliminați distragerile din mediul de lucru și vă programați sarcinile, vă veți împiedica să procrastinați și vă veți crește performanța. Pregătindu-vă ca și cum v-ați duce la birou în fiecare zi, veți reduce considerabil șansele de a aluneca în modul de lucru confort.