Un birou este doar începutul. Cu ce altceva ar trebui să dotați camera în care vă îndepliniți sarcinile de muncă?

Un birou este doar începutul. Cu ce altceva ar trebui să dotați camera în care vă îndepliniți sarcinile de muncă?

Lucrul de acasă devine standard în multe domenii. Ne așezăm în fiecare zi la același birou din „home office” și începem munca. Dacă vă numărați printre cei care se simt deja epuizați imediat ce se așează în fața calculatorului, ceva nu este în regulă. Stresul legat de muncă provine adesea dintr-un birou insuficient echipat. Nu este vorba doar despre o masă și un calculator. Pentru ca munca să vă fie ușoară, creați un spațiu de lucru care să vă îndeplinească  toate cerințele. Aici veți afla cum să procedați.
 

 

Creați-vă spațiu suficient

Vă regăsiți printre cei care își răspândesc munca pe masa din bucătărie? Orice zgomot sau vizită neașteptată vă face să adunați repede lucrurile într-un morman și să le mutați în altă parte? Așa nu! Pentru a putea lucra de acasă în mod eficient, trebuie să vă alocați un spațiu de lucru. Nu ne referim la scaunul pe care vă așezați cu laptopul în brațe sau la barul din bucătărie. Ideal ar fi o încăpere închisă cu un birou dedicat, care să vă aparțină doar dumneavoastră. În cazul în care configurația locuinței nu vă permite acest lucru, rezervați-vă un „colț personal” în locul cel mai puțin aglomerat. Înainte de a începe munca, ar trebui să aveți senzația că "mergeți la serviciu", chiar dacă faceți doar câțiva pași în camera alăturată.

 

Calculatorul vă aparține în totalitate

Dacă o mare parte din munca dvs. implică lucrul la calculator, fiți egoist(ă). Nu împărțiți instrumentul de lucru cu copiii sau partenerul / partenera dvs. Comunicare prin e-mail, documente importante, calcule, proiecte, toate acestea sunt adesea stocate pe disc. Explicați membrilor familiei că acest calculator nu este destinat petrecerii timpului liber. Dacă profesia dvs. o cere, investiți în două monitoare. Vă va ușura transferul de fișiere, va mări suprafața de lucru și nu va mai trebui să vă rătăciți printr-o mulțime de ferestre, comutarea cărora v-ar putea distrage inutil.

 

Scaun de birou, nu fotoliu pentru televizor

Un birou adecvat trebuie să vină „la pachet” cu un scaun corespunzător. Ar trebui să fie ergonomic, cu înălțimea reglabilă, spătar conturat, suport lombar și cotiere confortabile ajustabile. Dacă obișnuiți să lucrați până noaptea târziu, recomandăm scaunele de birou de clasă superioară - cu suport pentru cap și suport extensibil pentru picioare. Când veți simți tensiune în zona cervicală sau lombară, puteți lua o pauză scurtă să vă întindeți picioarele. Da, se poate lucra și de pe un scaun obișnuit cu spătar înalt, sau de pe un fotoliu pentru televizor, dar acestea nu oferă suportul potrivit pentru spate în timpul muncii. Este mai bine să vă odihniți pe ele după programul de lucru și să vă relaxați în voie. Acesta este scopul lor principal.

Scaun de birou GUNNER

 

Scaner și imprimantă

Uneori este necesar să listați sau să scanați ceva. Dacă biroul dvs. nu are rafturi pentru imprimantă sau scaner, cu siguranță veți aprecia un dulap auxiliar sau rafturi suplimentare. O etajeră vă poate fi utilă și pentru a păstra dosare cu documente sau literatură de specialitate. Trebuie să depozitați documente sau alte obiecte valoroase la care nimeni altcineva să nu aibă acces? Cea mai bună soluție este un dulăpior cu cheie, pentru birou.

 

Lumina zilei este de neînlocuit

Este demonstrat faptul că lumina naturală îmbunătățește productivitatea, stimulează activitatea creierului, ne conferă senzația că încă mai avem destulă energie, chiar dacă am petrecut câteva ore concentrându-ne asupra sarcinilor de muncă. Amplasați biroul cât mai aproape de fereastră. În cazul în care trebuie să înlocuiți lumina naturală cu cea artificială, investiți în mai multe surse de lumină. Iluminarea centrală este esențială. Adăugați și câteva surse de lumină suplimentare. Pentru spațiul de lucru, cea mai potrivită este lumina albă rece. Evitați lumina galbenă caldă, care vă poate induce o stare de somnolență.

 

Într-un mediu intim, inspirația vine mai ușor

Chiar dacă vorbim despre biroul de acasă și încă de la începutul articolului am încercat să vă convingem să vă rezervați un spațiu de lucru și să urmați câteva reguli stricte, adevărul este că și spațiul de lucru necesită câteva elemente personale. Vă recomandăm în special plantele verzi, care vor crea o atmosferă mai plăcută și, în plus, vor purifica aerul. Sunt de asemenea binevenite operele de artă și obiectele sau fotografiile de familie, care au o valoare specială pentru dvs.